Vi behöver sponsorer till Hultsfredsbygdens Ridklubb!

De senaste åren har varit utmanande på flera sätt. Vi gjorde en nystart av ridklubbens verksamhet hösten 2020 efter att ha pausat rid-verksamheten för att bygga ett nytt ridskolestall. Lagom när vi kommit igång så drabbades världen av Corona-pandemin och det medförde att många av våra satsningar på aktiviteter fick läggas på is. De barn som började rida under dessa förutsättningar fick aldrig uppleva ridsporten och ridskolevärlden så som vi hade önskat. Vår vision var att ridklubben skulle vara en plats där alla kunde komma och umgås. En plats där man ville vara på sin fritid, oavsett om man hade ridlektion just den dagen eller ej. Men där och då fick vi istället säga till alla att bara komma under sin lektionstid, att de bara fick ha med sig en följeslagare och att man måste lämna ridskolan direkt efter sin lektion. Precis tvärtemot allt vi hade föreställt oss.
När pandemin var över kunde vi äntligen ta tag i alla roliga aktiviteter som skulle samla barn och ungdomar och få den där gemenskapen som vi alla längtat efter.

Då kom nästa problem.. Ekonomin.. Allt blev dyrare för alla i samhället: el, mat, bensin/diesel, bolån. Helt plötsligt så märker vi en nedgång i antalet ridande. Termin för termin så minskar det successivt. Det är först och främst barnfamiljerna som inte längre har råd att låta sina barn fortsätta med sin fritidssysselsättning. Ridskolan skulle behöva höja sina priser för att gå runt, men då skulle ju ingen ha råd att rida hos oss..
Det är där ni kommer in! Som sponsor till Hultsfredsbygdens Ridklubb så säkerställer ni vår möjlighet att fortsätta vara en samlingsplats för framförallt barn och ungdomar. Ni ger oss chansen att kunna hålla lektionspriserna nere så att fler har råd att rida. Ni ger oss möjlighet att kunna satsa på framtiden, att kunna köpa fler hästar, investera i vår anläggning och hitta på roliga saker för våra medlemmar!
Föreningslivet är så viktigt för samhället! Det fostrar barn och ungdomar, det skapar en gemenskap över gränserna. Här umgås man gammal som ung, nybörjare som tävlingsryttare. Alla är välkomna och alla kan känna att det finns nåt som just dom kan bidra med. Ridning är inte bara en utmärkt motionsform, det ger en ökad självkänsla att känna att man kan kontrollera dessa stora djur. Att få umgås med djur ger en trygghet och sänker stressnivån i ett annars så stressigt samhälle.